مشکلات رایجی که گیاهان آپارتمانی در فصل زمستان با آن مواجه هستند

۱۴۰۰/۱۰/۲۰

گیاهان آپارتمانی بسیار محبوب هستند، زیرا به اتاق سرزندگی و طراوت می بخشند. با این حال، یکی از متخصصان هشدار داد که گیاهان آپارتمانی می توانند با مشکلات مختلفی به خصوص در فصل زمستان مواجه شوند. بر خلاف تصور رایج، مراقبت از برخی از گیاهان آپارتمانی آسان است و اگر به درستی انجام شود، می توانند چندین سال رشد کنند. و اگر در محیط نامناسب قرار گیرد یا کم یا زیاد آبیاری شود ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شود.

لیام لپینگ از Flowercard می‌گوید: «بسیاری از مردم گیاهان را در خانه پرورش می دهند، و همه ما از آوردن قطعه‌ای از طبیعت به داخل خانه لذت می‌بریم، با مزایای سلامتی بسیاری که گیاهان آپارتمانی دارند.»

در حالی که همه ما می‌خواهیم گیاهانمان در خانه سالم باشند، گاهی اوقات تشخیص اینکه گیاه آپارتمانی شما چه می‌خواهد به شما بگوید، می‌تواند سخت باشد و در زمستان، بدون نگرانی در مورد گیاهان آپارتمانی خود، سیستم گرمایشی را روشن می کنید. با این حال، علل اصلی آسیب به گیاهان آپارتمانی در زمستان معمولاً آبیاری بیش از حد، نوسان دما و خشکسالی است.

اگر گیاه شما شروع به قهوه‌ای شدن کرد یا برگ‌ها شروع به ریزش کردند، سیستم آبیاری خود را بررسی کنید و دمای اتاق را بررسی کنید و هنگام خرید حتماً برچسب‌های روی گیاهان آپارتمانی خود را بررسی کنید، زیرا معمولاً به شما می‌گویند چند بار آبیاری کنید. به یاد داشته باشید که این در گیاهان مختلف متفاوت است.

مشکلات رایج شامل تغییر شکل برگ ها و همچنین لکه های تیره روی برگ ها است و به گفته لیام، لکه های تیره روی برگ ها می تواند نشانه قارچ باشد.

برای رفع این مشکل، اگر اتاق خیلی سرد است، گیاه را به منطقه گرم تری منتقل کنید، مخصوصاً در ماه های زمستان، هنگام آبیاری گیاهان آپارتمانی، قبل از استفاده اجازه دهید آب به دمای اتاق برسد.

لیام توضیح داد: اگر گیاه آپارتمانی از آبیاری نامنظم رنج می برد، صاحبان آن ممکن است انحراف را در برگ ها ببینند، "اگر برگ های گیاه آپارتمانی شما مجعد است، معمولاً به دلیل آبیاری نامنظم در طول دوره های رشد برگ جدید ایجاد می شود، و اگر برگ ها شروع به ریزش کنند، سعی کنید آن را به جای گرم تری ببرید."

اگر فکر می کنید باید خاک خود را تغییر دهید یا گیاه آپارتمانی خود را دوباره بکارید، نوک برگ های آن را بررسی کنید، اگر رنگ طبیعی ندارند، گیاه شما مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمی کند.

در طول زمستان، گیاهان آپارتمانی نیز ممکن است زرد شدن برگ‌ها را تجربه کنند، و در حالی که این امر برای برخی از برگ‌ها کاملاً طبیعی است، اگر تعداد زیادی برگ تغییر رنگ دهند، ممکن است یک مشکل اساسی وجود داشته باشد.

لیام توصیه کرد که ریشه ها را بررسی کنید تا ببینید خیلی مرطوب هستند یا خیلی خشک و بر اساس آن گیاه را آبیاری کنید.
..